Lycka & Pay forward <3 - ~♥~ Annette Björkman ~♥~

~♥~ Annette Björkman ~♥~

Såra mig hellre med sanningen, än gör mig glad av en lögn!

Lycka & Pay forward <3

Publicerad 2015-06-02 19:11:00 i Allmänt,

Känner för en gång skull att livet bortom jobbet är sjukt roligt och fullt med underbara människor. Har en kär vän som äntligen fick med mig till gymmet igen. Att jag sen möttes av den största kramen och välkommen tillbaka värmde så gött. Har nu insett hur mycket jag saknat detta ställe. En av orsakerna att jag slutade gå dit var att jag blev tröttare och tröttare och magen sämre och sämre. Gav nog mer eller mindre upp. Kända att jag fått så många råd och testade allt men det blev bara värre. 
 
För 28 dagar sedan började jag mitt nya liv. Träffade en hälsocoach som lade upp ett matprogram utan salt, sött, fläsk o nötkött, laktos och alla mejeriprodukter, gluten, alkohol, frukt, rotfrukter (allt som växer under jord) .
Bara ekologisk och närproducerat.Tur man bor på slätta och bland all dess rikedom.
Tro inte att jag har låtit bli att äta för den saken skull. Har varit konstant mätt och ätit massor. Kalkon, fisk av alla slag, ägg massor av ägg, grönsaker m.m. Min mage är nu så sjukt bra att jag bara njuter av livet. Sen var det en biverkning. Haha man kunde visst gå ner i vikt.
Har nu levt så här i snart 30 dagar och att fortsätta så resten av mitt liv känns hur enkelt som helst, har ju faktiskt inget val om jag vill må bra. Visst kommer jag drick något glas vin och unna mig nutella när jag känner för det men jag kommer nog tänka mer än en gång innan.
 
Har så länge jag minns haft problem med min mage och huvudvärk. För att klargöra så har magen varit ett problem hela livet och huvudvärken bara de sista 25åren ;) Nu när magen börjar bli bra hoppas jag även huvudvärken kommer att minska. Hoppas kan man alltid. Gör den inte det så är jag ändå superlycklig över en glad mage.
 
Så nu när jag börjar bli piggare så skall jag även börja träna igen ;)
 
Sen har jag startat mitt företag Memories4life som har gett mig så mycket.
Trodde inte att jag var i så stort behov av tacksamhet och fina ord som ni alla jag fotat överöst mig med. Även ni som gillat, kommenterat och bokat fotografering <3  Det har fått mig att utvecklas och växa enormt. Blir faktiskt lite generad när man sitter här och minns tillbaka på alla trevliga möten och roliga fotograferingar. Älskar er alla, tack så jättemycket för att ni förgyllt mina dagar och nätter (då man redigerat). Hoppas givetvis att ni bokar mer tid framöver så vi får mötas igen!
 
Vill bara säga tack till er alla och speciellt min familj som stått vi min sida (hm kanske inte maken som stått i köket och ätit, ostbågar, mentos, chokladboll och druckit en och annan kall, Jag hör fast jag bara har en hörsel! ;)
 
Så nu kör vi på för fullt och bara njuter av livet!
 
 
 
PAY FORWARD 
 

Åtog mig en utmanning i början på året "Pay forward" och nu vet jag vad jag skall göra. Det är många som går igenom tuffa perioder och inte mår så bra. Det kan vara någon i familjen, en vän, nära anhörig, någon i fotbollslaget eller grannen som har det svårt. Kanske någon skall genomgå en tuff behandling eller vara borta ett längre tag. Någon som är ledsen och behöver muntras upp.

Vad vore inte bättre än att få med sig ett nytaget foto på familjen när man skall möta sina utmaningar

Så jag skulle vilja att så många som möjligt skickar ett mail till [email protected]

Tala om vem ni vill nominera och varför. Även telefonnummer till den nominerade. De utvalda kommer jag bjuda på en fotografering. (hur många beror på hur många jag får in och givetvis att de vill bli fotade) 
Inga bilder kommer att visas på FB om inte de själva vill.

De ni nominerar bör kunna ta sig till Stora Levene. Kan även åka om de bor inom Vara Kommun!

 
Kram på er alla och hjälp mig att "Pay forward"
 
Kram Annette
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2015-06-02 20:44:08

Du är grym tjejen på alla sätt! Skönt att du mår bra och grymt att du vill glädja de som inte har det som dig! Kram

Svar: Tack, ja allt känns så rätt! Kram
Annette Björkman

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-03 07:41:13

Jobbigt med biverkningen 😊 Grattis och skönt att du äntligen mår som du förtjänar. All glädje du sprider så har jag nog aldrig förstått hur jobbigt du haft det. Fortsätt så starka, vackra kvinna.
Härlig Pay forward! 👏🏼

Svar: Haha ja jätte jobbigt ;) Har nog bra mental träning så har nog inte känt det så jobbigt, det blir vardag när man lever med saker länge. Fast nu har jag energi som hejsan och hoppas detta står sig. Kram och tack för fina ord det värmer massor <3
Annette Björkman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En skön brud i sin absolut bästa ålder som tycker om att kramas. ♥ Lyckligt gift och stolt mamma till två söta söner som tyvärr snart flyttar hemifrån ;( Älskar du mig så lovar jag att älska dig ännu mer!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela